K-rautas gårdsfest!

jag var självklart på plats för att Mojje och bandet skulle spela där! här kommer en review för söndagen :)

Allting började klockan tolv när jag kom dit. Mojje, Jonas, Robin, Robin och Anders spelade samma låtar som dagen innan, barnvakt, baja maja, mfl.

Dom spelade i ungefär en halvtimme, sen gick jag och Lisa runt och kollade lite bakom scenen och sånt. Vi gick och åt efter en stund och vid halv två var vi tillbaka.

Vi kollade vilken av bänkarna längst fram som var bäst, vi valde den i mitten :)

Klockan två skulle Pernilla Wahlgren komma dit, men hon kom inte på en gång,
så killarna körde den hära låten... i'm an alien, i'm a little alien, i'm an english man in New York.
Lyne sjöng och var jätteduktig verkligen! Filmade nästan hela.
Efter den låten så kom Pernilla in och körde sina låtar ett tag.
Runt halv tre var hon klar och jag rusade bakom scenen och kikade lite.
Efter en stund kommer trummis-Robin ut och efter honom kom även Lyne, Jonas och hans tjej.
Lynes tjej kommer även dit och dom fyra snackar, jag går iväg och runt lite.
Jag ser att trummis-Robin kommer ut genom grinden, han ser mig och säger hej och ler, jag säger hej tillbaka och går sedan glatt vidare. Jag gick till framsidan igen och ser killarna plocka ihop sina grejer.
Jag går ännu en gång tillbaka till baksidan och väntar, killarna bär runt på sina grejer och fixar med bil och allt.
Jag och Lisa hade tagit ballonger på donken som jag inte ville ha kvar. Lisa smällde sin och några personer som stod innanför staketet skrattade åt oss. Jag var rädd för smällen och bad Lisa ställa sig på min ballong också, måste ha sett roligt ut... Tur att killarna var upptagna och inte såg på dessa tokerier.
Efter ungefär tio minuter hade även Lynes taxi kommit som ställde sig precis bredvid mig.
Robin och hans tjej gick fram till taxin och började packa in lite, han såg mig och sa hej och log.
Jag sa hej tillbaka och han frågade hur det var och om spelningen var bra.
Jag svarade såklart att allt var bra och att det var skitbra spelning! Det var skitbra när du sjöng!

Åh tack! Det var ju bra det. Fick jag till svar och jag såg hur glad han blev över komplimangen. Vi började snacka lite:

E: vill du skriva här på tröjan? R: Vad är det här för tröja? E: det är en tröja du har skrivit på förut... R: ehm, aha?... men asså, vad ska jag göra med den? E: du ska skriva på den igen! R: okej, men varför då? Vad är den till för?
E: det är en tröja jag ska ha hemma! Asså du ska bara skriva på den... du ska inte ha den.
R: jaha okej. Då fattar jag! Här har jag skrivit förut, är det här bara min tröja?! E: jaa, du skrev på den i insjön ju!
När vi träffades i dalarna! R: aha jajuste! Det kommer jag ihåg att jag gjorde ja!

Haha Robin är kanske inte den smartaste i alla lägen. ;)

Och taxichaffisen ville också skriva på tröjan: från en tjurig taxichaffis! Alla ignorerade honom och han gav tillbaka pennan till mig.

Lyne fortsatte i alla fall med att plocka ihop sina grejer in i taxin och sedan sa han hej då och hoppade in.

Ajuste, jag missade den sötaste delen! Jonas kom för att säga hejdå till Robin som stod bredvid mig. Jonas tog honom på axeln och gav honom sedan en kram.

J: vi hörs! R: ja det gör vi. Ses vi imorn eller?

Dom snackade lite om morgondagen, kommer inte riktigt ihåg men det var i alla fall gulligt med kramen.

Jonas såg mig och sa glatt hej, vi började snacka massa och jag frågade honom om han hade tid att skriva idag också. SJÄLVKLART svarade han glatt och jag tog fram tröjan och pennan igen.
Det kom någon kille och snacka med Jonas och sa: uuh, och puttade på honom på armen.

AJE! Utbrast Jonas jättegulligt och gick åt sidan samtidigt som han kollade på mig och log.

Jag bad Lisa hjälpa oss att hålla upp tröjan spänd så Jonas kunde skriva.

J: ehm, vad ska jag skriva då?.... nu vet jag! *börjar skriva*

Lisa: va gullig! Jonas hade nämligen skrivit KUNGSAN och gjorde sedan en smilegubbe...
hrmm, den var verkligen jäääättegullig, verkligen. Jonas skrattade lite och jag bad honom ställa upp på ett kort om han hade tid, självklart har jag det! fick jag till svar.

Akta dig där för taxin bara när den backar ut! Sa Jonas till Lisa och Lisa bara skrattade och jag sa: haha favorit i repris. Jag tänkte då på den gången Lisa höll på att bli påkörd av en taxibil,
frågan är bara om Jonas fattade det eller om han ens hörde vad jag sa.

Roligt var det i alla fall och Lisa knäppte kortet och jag bad Jonas om en kram, självklart fick jag åter igen till svar och en härlig kram väntade. 141 dagars väntan på denna kramen <3

Jag sa: tack för idag och igår, det var kul att ses igen! Vi ses! Jaa, det var det verkligen! Du får ha det så jättebra så ses vi. svarade Jonas och började gå en bit, jag försökte få kontakt igen för jag kom på att jag ville fråga om han visste nåt om giget som var om en månad. Jonas var helt borta inne i en annan konversion så jag traskade vidare. Trum-Robin hade kommit dit och när jag började gå ropade han: HEJ DÅ! Jag kollade bak och ser Robin stå och le mot oss och jag säger hej då tillbaka och går vidare.

Jag gick en bit och kände mig jättetaskig mot honom men jag gick vidare och efter fem meter utbrast jag: herregud! Blev bilden bra?! Jag tog upp kameran och kollade, Jonas blev perfekt... bilden blev bra, jag var nöjd helt enkelt.

Jag gick vidare och åkte sedan hem.


Lördagen bloggar jag om senare, nu ska jag nog duscha sen sooovaaa. Eller så slutar det med att jag bara chillar.


Ett stort tack till Jonas, Robin och Robin för denna helgen! Det var supermysigt!


Kommentarer
Postat av: Carro

mys ^^

2008-04-29 @ 16:19:32
URL: http://carrosfoto.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0