valencia

VALENCIA

Onsdagen den 2 april

Dagen började med att jag vaknade och fixade mig, jag mötte Lisa på bussen och vi åkte till Orminge. I Orminge hämtade Jossan oss och vi åkte till centralen.

Vi tog bussen till Skavsta och flög sedan vidare till Valencia. Väl framme tog vi tunnelbanan och sedan bussen till våran lägenhet. Alla gick ut och åt och sedan var det tillbaka till lägenheten som gällde! Vi chillade på rummen och efter några timmar sov vi.

Torsdag den 3 april

Vi vaknade runt nio och vi gjorde oss klara och gick mot bussen. Vi åkte in till stan och Anders tog oss på en rundtur. Efter några timmar var vi trötta efter allt shoppande och gående så vi åkte tillbaka till lägenheten. Några gick och köpte mat och sådant, andra kollade på vänner och OC. Kvällen spenderades mest på lägenheten och ibland på promenad.

Fredag den 4 april

Dagen började runt elva vid bussen mot stan. Idag skulle vi åka till L'oceanografic och kolla på det museet. Vi gick ungefär 45 minuter från tunnelbanan till museet och sen gick vi runt där i några timmar. Det var jätteballt men synd om djuren, de flesta hade små inhägnader. Efter ett tag gick vi till ett stort köpcentrum och gick där i några timmar. Sedan tog vi bussen en bit och fick sedan gå i ca 45 minuter för att komma till våran lägenhet. Vi gick ner på stranden och solade och sedan gick vi tillbaka hem och tog det lugnt.

Lördag den 5 april

Idag skulle vi egentligen gått på ett museum, men vi struntade i det och åkte in till stan och skulle gå på marknad. Marknaden var den minsta jag någonsin sett! Stor besvikelse! Så vi gick runt i affärer och shoppade vidare. När vi kom hem så gick alla ner till stranden som dom andra eftermiddagarna och så spelade vi volleyboll och solade! Åt middag och sedan gick några till ett Internet café för att kolla mail och sådant. Kvällen spenderades med mycket skoj i lägenheten.

Söndag den 6 april

Idag var den näst sista dagen kommen och vi skulle bara ta det lugnt. Vi fick sova hur länge vi ville och sen var det ner på stranden som gällde! Vi spelade volleyboll och solade så mycket som möjligt! Timmarna gick och sedan var det dags att gå och fixa sig för att göra sig redo för sista middagen tillsammans. Vi gick till ett mysigt litet ställe och åt paella, inte riktigt min sorts mat. På kvällen gick vi runt på den lilla marknaden som fanns på våran strand och köpte småsaker. Kvällen var kommen och de flesta var uppe ganska sent.

Måndag den 7 april

Nu var sista dagen här. Alla packade, städade, pratade och sprang runt hysteriskt i lägenheterna. Klockan blev halv två och vi satt på bussen på väg in till stan och tog sedan tunnelbanan till flygplatsen. Väl på flygplatsen tog vi vagnar som vi åkte på och skrek för fulla muggar! Vi checkade in vårat bagage och gick sedan mot våran gate. Vi satte oss på flyget och efter ett tag var vi uppe i luften. Bethel satt bakom några killar i 20års åldern och satt och störde dom. Dom bjöd henne på kaka så hon skulle vara tyst. Det funkade! Sa en av dom på engelska till oss. Vi snackade lite med dom och rätt som det var så var vi framme. Flyget gick så snabbt för det var så roligt. Vi gick omkring, tog kort, snackade, åt godis och allt möjligt!

Vi tog våran väska och gick sedan mot bussen som skulle ta oss hemåt! Jag, Jossan och Andy satt längst bak med våra nya "vänner" och snackade. Dom var lite påverkade men vi hade det trevligt i alla fall. Vi satt och pratade hela bussresan och hade jätteroligt! Vi gick av bussen och stod och snackade en stund. Vi tog lite bilder och sa sedan: Hej då bre! Och sedan gick vi till min bil och åkte hem. När jag kom hem satt jag en stund vid datorn och gick sedan och la mig för att sova!

Denna veckan har vart helt underbar och den bästa flygresan hem!

By: Erika Engström, 9F3

PS. några detaljer som är för viktiga för lärare har blivit utelämnade för att inte kunna avslöja våran speciella resa. DS.