uppdatering sön-fre

tjosan, den här veckan har jag haft fullt upp!
söndagen började hemma, men på kvällen åkte jag med lisa och helle ut till dalarö och blev upphämtade av carro och vickan med båt. vi skulle ut till vickans landställe i några dagar!
vi åt mat när vi kom fram och spelade spel och chillade.
måndagen badade vi, chillade. ajuste, vi åkte till ornö och fick gå 6 km för att komma till ica på andra sidan ön. men den sista kilometern åkte vi med bussen som vi stannade :D
sen hängde vi där och väntade på bussen för att ta oss tillbaka till andra sidan igen! vi åkte tillbaka hem och chillade. ajuste, på natten så snackade jag även med jonas! lyckoruuuus! timing eller bara tur? hmm.. jag venne. glad var jag iaf.
på tisdagen blåste det mkt men vi tog ändå en resa över till ett ställe för att chilla. när vi kom fram så tog bensinen typ slut och vi fick ro den sista biten. stannade i en lagun och åt glass, chillade och spelade även kubb. lisa och jag ägde mot fjortisgänget ;D idomiiin!
på vägen tillbaka blåste det mycket och vi blev blöta! jag satt längst fram och tänkte på massa underbara minnen när det bara var jag, båten och vattnet. trodde jag. tjejerna satt bakom och sjöng för full hals medans jag tänkte vidare.

hemma igen var det fotboll och grillning som gällde! ouff, manligt! haha chippen ääägde även fast han blev skadad i slutet, och lär missa resten av EM :/ fiiiiittaaa! surt som fan! men inte mycket att göra åt!
onsdagen var det dags för hemresa och jag hade fixat biljetter till tvinspelning kvällen innan så jag fick ändra mina planer! jag åkte hem med tjejerna till slussen och gick upp och mötte cicci, vi åkte vidare till frihamnen och gick till inspelningshuset. robin och killarna var där men vi väntade utanför i det vackra vädret... hmm, jonas gardell försökte smita! :O haha eller så hade han bara ont i magen xD hahaha
gick in, fick gratis ben&jerrys glass! tog en vanilj för att vara tråkig. fan, den smakade ju som alla andra glassar! haha spelar roll.
Monde Yeux började spela och efter giget så gick jag för att köpa skivan och killarna tyckte det var bra! jag sa hej till robin och det tog en stund innan han insåg att det var jag, "men kom hit då!" sötast.
snackade med robin ett tag, hälsade på jack. sedan var det dags för inspelningen.
Thomas Järvheden, snygging!, var där och tävlade med Sara från A-teens och dom mötte Jonas Gardell och Jessica Andersson. det var kul men även lite segt. jag kom ju dit för att se Robin, men det var kul ändå att gå på den :)
jag åkte hem och sedan var det sängdags! nästan.



MONDE YEUX!!
torsdagen! idag var jag riktigt peppad! jag var hemma och vid 20 i åtta åkte ja hemifrån för att möta jossan vid centralen halv nio, vi åkte vidare till solna och hittade till platsen! det var inte okej, shit... konstigare människor får man leta efter. kändes som om vi hade hamnat lite fel, men iaf. det blev bra! vi snackade med infon och dom sa att det var försenat! men shit sherlock. killarna skulle spela vid halv tolv men det var försenat till tolv. vi som trodde dom skulle spela vid tio-elva. icke sa nicke! blä, vi gick runt och såg Monde Yeux komma, 6 st killar men ingen Robin, vart kan han vara då?
vi tog upp telefonen och slog honom en pling! han var i t-centralen och sa att han skulle komma om ungefär en halvtimme. najs, då var det bara att vänta! vi satte oss på en bänk och efter ett tag kom han. han kollade mot oss men gick inte fram :P så vi försökte ropa men vi gick efter och så ställde oss brevid. han kollade mot oss och jag vinkade,
han vinkade tillbaka, log och gick mot oss och hälsade. mysigt! jossan gav honom en present i efterskott och han ska använda krukan till hans tomatplanta som nu stod i en röd ful kruka, haha gulligt!
vi gick med honom och hälsade på bandet och sånt. chillade på deras "filt" som det stod we <3 monde yeux på, det var naajs! satt med robin och viktor ett tag, snackade. robin skrev bla. på min skiva, resten av killarna också. och så tog jag fram en snygg t-shirt som han har skrivit på ett par gånger, najs! viktor undrade lite om den och tyckte det var lite ballt ;)
robin var glad och lycklig och lyckades sälja två skivor till jossan, även hon fick dom signade :p
vi snackade lite och jag frågade vilka låtar dom ska köra, hmm.. naked girls, paris, glue me on... vilka fler hmm... henry&capel också, den är nog sist på skivan tror jag...
jag tog upp skivan och så pekade vi ut några låtar. "vilka låtar tycker du är bäst då?" frågade robin mig och jag tänkte efter.
" jag tycker om den, den och den jättemycket! men alla är skitbra! det är jättesvårt att säga vilken"
"okej, är det inte någon mer som du tycker om?"
"joo, den också!"
"ahaa, it should show. den är bra!"

"du borde spela den där låten ni sjöng i kungsan!"
"???"
"jaa, den där alien låten duvet :)"
"jaha, HAHAHAHAHA"
sen gick han därifrån och för att typ skriva på en skiva och kom sedan tillbaka :P
vad var så roligt med den låten fattar jag fortfarande inte? xD måste ta tag i det någon gång och lista ut det!
robin kom tillbaka och vi snackade vidare, mysigt.
efter ett tag när han hade hämtat instrumenten så gick vi och snackade med honom och viktor igen, först snackade vi lite med mattias tror jag han hette. han va najs :D haha
viktor kilade iväg och robin började snacka om tv-inspelningen.
"var det roligt på den där tv-inspelningen då?"
"hmm, ähm? jorå, det var det! eller... både och. :)"
"ahaa okej :D"
"men jag var ju typ bara där för att se er, så..."
"okej, men det är bra! och man fick ju gratis glass och sånt!"
"aa, men den var ju inte så jättegod..."
"va?! det var ju Ben&Jerrys glass! hur kunde du tycka att den inte var god?!"
"jag vet inte, jag åt vanilj. den smakade ju som alla andra vaniljglasser!"
"men... det är ju Ben&Jerrys! man måste ju ta såna med smaker! dom är ju roliga, med massa grejer i, det är ju det som är grejen med den glassen!"
"men vaddå, jag hade inte ätit Ben&Jerrys förut, så jag kände ingen skillnad! ja fatta inte vad som var så speciellt med den..."
min telefon ringde och medans jag snackar ser jag att robin snackar om mig med jossan och att det var konstigt att jag inte hade ätit den... jag la på och sa:
"vaad? vad var det som var så konstigt med att jag inte ätit sån glass?"
"haha, det är ju liksom Ben&Jerrys! man måste ju äta den! den smakar ju jättegott!"

ajuste, vi snackade även om vart jag bodde, att han spelade på orminge karneval förra året:
"jaa, det gjorde jag! var du där?"
"ehm, njaa.. typ... halvt..."
"haha hur kan man vara där halvt?"
"ehm, jag va typ där på dagen, så hörde jag att du va dära"

haha robin, du är rolig du :D
mycket mera hände den kvällen! fick frågan:
"är du kompis med robin eller?" ett antal gånger under kvällen! hmm, vad ska man svara?... "typ..nåt sånt..." blev det ;)
Tack som fan allihopa! Robin, Monde Yeux, jossan Mfl!

Kommentarer
Postat av: Carro

du är kompis med robin, pucko!

2008-06-13 @ 10:04:17
URL: http://carrosfoto.se
Postat av: Jossan

haha ja det var en kväll att minnas!

2008-06-16 @ 20:35:43
URL: http://jossanhoppsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0