TISDAG DEN 27 MAJ 2008!

hej, JAG ÄLSKAR JONAS! :D surpriiiise! *noot*
här kommer en historia om gårdagen, har kopierat det från en konversation när jag berättade allt, så det blev bra ;)

jag kom dit vid kvart i två, och möter Johanna och hennes kompis Jenny :) vi satt och spelade kort och åt gratis glasoch så kommer Nisse vid halv tre,, och några  och så skulle ja gå och hämta dricka på vänster sida av scenen, och så kommer Jonas där! jag typ går snabbare och undviker honom, och sånt...
och sen jag ba: shit! det var Jonas! *DAMP* och sen efter typ en halvtimme så går vi på toa och går förbi där dom sitter på baksidan, GISSA VILKA SOM SITTER DÄR; om inte Nisse, Robin och Jonas! jag ba: shit! Robin är här!
och skuttade! vi gick på toa och på vägen tillbaka och Johanna ba: då går vi in här då! mot backstage precis nedanför där dom sitter. och då kollar ju Robin och dom, och så jag ba: nej Johanna! kom nu! så går vi vidare,
och efter ett tag så kollar jag bakåt och då ser det ut som Robin har sagt något om mig och Nisse sitter och kollar efter mig, och så gick dom runt på scenen och fixade, hade fortfarande inte snackat med Jonas eller nåt,
och så sätter dom sig där bak igen, bara Robin och Jonas, så kollar jag dit, och Robin kollar på mig och så vinkar han till mig och jag vinkar tillbaka och kollar snabbt mot mina kompisar igen och sånt, och efter tio sekunder,
eftersom båda vet vem jag är, så typ snackade dom om mig och kollade och log, och så snackade jag med mina kompisar igen och kollar ibland mot Robin och Jonas och dom kollar ibland och sen så gick jag till min plats igen, Robin och dom gick runt på scenen sen ser jag att Robin går bak, så jag går runt och han ser mig där så han kommer ner och snackar med mig.

han ba: hejhej! jag: hejhej! han: hur äre? jag: joo, det är bra! hur äre själv?
han: joo det är bra! jag: vad gör du här då?! han: jag är här och kollar bara  det är ju inte så ofta dom spelar här i stockholm! så man måste ju passa på att kolla och hälsa. jag: jaa okej  va roligt! han: mmm.... *pinsam tystnad* jag: ajuste, i sommar ska ni typ spela i trollhättan, vet du något om det? han: ähm... nee.... jag kommer inte ihåg...  jag: aha okej  för jag ska typ till göteborg den veckan så jag ska passa på att se er då också  han: jaha! va roligt!  jag: jaa, men ska ni inte spela här i stockholm nån gång då? han: joo... faktist! vi ska spela här *peka* hmm, den 29 juni spelar vi här! och jag tror att Jonas och dom också är med då! jag: jaha! gud va roligt! men då kommer jag dåra! han: haha jaa, gör det som vanligt dåra! jag: aa precis! såklart jag kommer! förresten, vill du skriva här? 
han: vaddå, skriva vaddå?  jag: aa typ bara skriva liksom, han: typ min autograf? jag: aa precis  *ger pappret*
jag: förresten, vet du hur länge dom ska spela här sen? han: nää, men jag tror dom spelar någon timme eller nåt, jag: aha okej  han: men vi kan väl höras på myspace eller nåt! jag: aa självklart! han: du får ha det så bra! vi ses! jag: detsamma! vi hörs!

Robin gick tillbaka upp till scenen och så gick jag tillbaka till mina kompisar och skuttade och sånt,
och så gick jag fram till min plats, och så efter under några timmar tills det började hände inte så mycket,
men sen så fixade jag en skylt och skrev JONAS på ena sidan och JONAS ÄGER på andra och ett hjärta.
så när det började höll jag upp den och sånt, och skrek och filmade, och jag hade bara Jonas sidan upp först,
och efter ett tag så ser Erik den och ler och pekar och sen pekar bak på Jonas, och jag gör tummen upp och skriker och sen så ser Matte den och så ler han pekar på skylten och sånt, och jag ler skitstort och pekar på Jonas.
killarna lurades med att det var slut, och vissa drog! men dom bytte kläder och sen så kom Danny, Erik och Matte ut och spelade bas, piano och trummor och så kommer bandkillarna ut och ska sjunga, Jonas kunde antingen inte låten eller så gick det inte för han var ju sjuk... men han sjöng bäst iaf!
och så när Jonas sjöng så bytte jag sida och så stod det Jonas äger och så hade jag den upp, och sen så bytte dom tillbaka och EMD sjöng vidare.

Efter ett tag så ser Erik min skylt och så pekar han och ler, vänder sig om och börjar vifta och skutta för att få Jonas uppmärksamhet, Jonas kollar upp och Erik kollar mot mig och pekar och tittar tillbaka på Jonas, och Jonas går lite åt sidan och försöker se mig, och så när han ser mig sträcker han på sig och ler och ger mig en slängkyss!
jag blev jätteglad och dog nästan ;)

och så spelar dom vidare och så efter ett tag så var det slut och så gick vi bak och runt, så efter en stund går jag tillbaka till framsidan och ser att Jonas snackar med sin brorsa och några, och sen så gick jag runt åt andra hållet för att komma bakifrån, men det gjorde jag inte, sen så kommer Jonas in "backstage", och säger hej till några,
så var han på väg mot mig och så log han mot mig och så kollade jag lite diskret på honom, men så började någon snacka med honom och frågade om EMD skulle komma ut och signera, så sa han att han skulle fråga sen gick han iväg. och sen så gick jag tillbaka till framsidan och väntade, och så ser vi Matte stå och signera,
och sen så börjar alla plocka ihop och alla står på scenen och väntar, så gick vi runt lite,

sen så ser jag att Jonas börjar gå, så då gick jag mot honom och så ba: Jonas, Jonas!
så vände han sig om och ba: hej! fan vilken snygg skylt du har! *KRAAAM* jag: heej! jag veet  han: jag har halsfluss... så jag ska nog hålla mig lite på avstånd. jag: aha... okej :( men kan du skriva här? han: självklart kan jag det! så tog jag upp min tröja och så han ba: nemen är det samma tröja igen?  jag: såklart det är! och så skrev han: kungsan x2 och sitt namn och sen KRAM och så jag ba: kan du skriva på skylten också? han: självklart! *stoppar korken i munnen och tar ut pennan och skriver sitt namn och sen KRAM! och så stoppade han pennan i korken som satt i munnen och sen så la han den i skylten som va typ en låda  och medans han skrev så snackade vi lite, och jag: jag snackade lite med Robin förut! han: Robin?... vilken Robin? jag: Robin... Robin Waernquist!
han: jaha! va kul. jag: jaa, han berättade att du kanske skulle spela lite med dom i sommar! han: jaa! det stämmer! vi ska kanske spela lite på gotland och sånt! jag: ähm.. okej.. men asså han sa att ni skulle spela här i kungsan den 29 juni  han: jaha! jajuste, det ska vi nog göra! jag: va kul, då kommer jag hit så ses vi då! han: jaa det gör vi! när han hade skrivit klart så han ba: men jag tror jag måste gå nu *kolla sig omkring* jag: okej, men vi ses!
han: jaa det gör vi! ha det så bra! jag: aa detsamma!

så gick jag därifrån, och sen resten av kvällen dampade jag med Johanna och Jenny på t-centralen och vi var bäst xD
Jenny: du kan ju gå med en bit, och på vägen kan du gå tillbaka och tänka på Jonas och skutta!
Jag: jaa! okej, skynda! *skutt skutt, tänka på Jonas*

haha bäääst xD och Jenny blev kär i Nisse, jag har min Jonas och Johanna diggar Matte, skitbra!
- äsch! flickvänner ska inte stå ivägen för mig!
haha
" haha ääähm, SKOOOJAAAA"             "meen, FFS"


jag är så himla lycklig. <3

Kommentarer
Postat av: Jenny

tack för en trevlig dag! det var fett kul :D

2008-05-29 @ 07:37:40
URL: http://jennuc.blogg.se
Postat av: Johanna

haha fett kul tack båda två :D

2008-05-29 @ 19:44:32
URL: http://johannaa91.blogg.se/
Postat av: #elen

aaww, sött ^^ värsta kul :D hade oxå velat va där, hörde att de va grymt drag! aja, man kan inte få allt i livet :D

2008-05-29 @ 19:56:50
URL: http://heleeeeeeen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0