Hemmaaaaa

Nu sitter jag och letar lite information om olika tyger och sånt som man kan ha till hängstolar... Haha låter riktigt roligt förstår jag.. ;) Men en del av skolan så det får man ta tag i!
Hästen idag, Wille, var supersöt! Snäll och trygg häst på marken, och var tyvärr lite vinglig och kunde inte fatta galopp, ännu. Så det blev en utmaning! Märkte att höger var hans starka varv... I vänster stack han från volten, drog ner huvet lite och sen upp och satte bakbenen under sig och travade på... som en travare ska göra! Så den galoppen gav jag upp med, travade lite till och sen jobbade jag honom i skritt sista stunden och testade på olika ridvägar och försökte stötta upp honom på båda sidor och därmed gå rakt framåt. Riktigt fin i skritten, även traven hade sina positiva stunder! Men galoppen blir som sagt att öva riktigt ordentligt på... Man måste nog hitta en bra metod att lära honom på som han förstår.. och inte bara stressa på tills han faller in i det...
Skulle vara en superkul utmaning att ta mig an positionen som medryttare på honom... Men tyvärr ligger det ju i vallentuna... och för att åka dit kommunalt kommer det ta runt 1.45 timmar så... Lite promenadtid till och från. Så man kan säga 2 timmar... Alltså 4 timmar fram&tillbaka.. och sen runt 1-2 timmar i stallet... Så hela kvällen går ju! Om jag skulle ha körkort så tar det ca 45 minuter att åka dit... En hel timme mindre... Det blir sån himla skillnad.. Visst att Pappa/Åsa kanske åker med/hämtar någon gång.. Men det kan jag inte räkna med! Så jag ska verkligen fundera... Kanske att jag vill rida honom några gånger till, innan jag bestämmer mig.. Kanske rida honom 1 eller två gånger i veckan ett litet tag.. och se hur han utvecklas och hur pass jag trivs på honom... Han kan nog faktist bli riktigt fin.. Men tror man behöver hjälp från en instruktör som kan förklara och hjälpa till från marken...

Jag ska fundera och även se vad dom säger!
Nu ska jag äta något och sedan titta lite mer på tyger, ta en dusch och räkna matte!
Ha en trevlig söndag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0